Corona-compensatie voor seniorleden

4 juni 2021 12:00

Afgelopen week hebben we alle voetballende senioren, per brief een compensatieregeling aangeboden in verband met de contributie van het seizoen 2020/2021. Deze regeling betreft een korting op de contributie voor seizoen 2021/2022.

Mocht je deze brief niet ontvangen hebben en wel voor deze compensatie in aanmerking komen, stuur dan een e-mail naar [email protected]

Tekst van de verzonden brief

Beste Brabantianen,

De coronacrisis heeft een grote invloed op ons leven. En dat treft ook de sport op vele vlakken. Het was een raar voetbalseizoen, waardoor helaas de amateurcompetities niet meer zullen worden uitgespeeld. Maar de gezondheid van ons allemaal heeft voorrang, zelfs op het voetbal!

De gevolgen voor vvBrabantia
Het is inmiddels wel duidelijk dat dit onze club op vele fronten gaat raken. Sportief, sociaal-maatschappelijk, maar ook financieel. Wat de exacte gevolgen gaan worden is nog moeilijk in te schatten, maar het verlies van stabiele inkomsten zoals entreegelden, kantineopbrengsten en sponsoren - die het soms ook niet makkelijk hebben in deze tijd - is al behoorlijk te merken, terwijl het merendeel van de vaste lasten gewoon doorgaat.

Korting op contributie
Een belangrijke inkomstenbron is uiteraard ook de contributies. Ondanks het feit dat we voor een goede bedrijfsvoering van onze club voor een deel afhankelijk zijn van contributiegelden vinden, we als club wel dat we een gebaar moeten maken naar onze leden. Daarom heeft het bestuur besloten om de actief voetballende seniorleden en de 2e jaars JO19 junioren voor het aankomende seizoen een contributiekorting aan te bieden van 75%! Dit geldt ook voor de zaalteams. Waarom alleen deze leden zul je denken? Zij zijn het zwaarste getroffen door alle maatregelen, waar de jeugd wat meer ruimte heeft gekregen om te trainen en te voetballen en we ook onze huidige financiële situatie niet mogen vergeten.

Regels, voorwaarden … en jouw betrokkenheid!
Deze actie blijkt inmiddels redelijk uniek te zijn in de amateurvoetbalwereld, en binnen de regels van het KNVB-systeem is dit voor ons uitvoerbaar. LET OP: dit aanbod geldt alleen voor spelende leden (senioren en JO19 2de jaar) die de gehele contributie van seizoen 2020/2021 voor 1 juli 2021 hebben voldaan.

Maar je kunt ook je club steunen!
Het zou ons namelijk enorm helpen als je vvBrabantia tegemoet wilt komen door bijvoorbeeld af te zien van de korting of genoegen nemen met een kleiner percentage. Zou je deze zeer gewaardeerde tegenprestatie dan per mail door willen geven aan [email protected]. Bij voorbaat dank aan hen die dit gaan overwegen en met alle begrip voor degene die deze keuze niet maakt.

Tenslotte
Onze glazen bol wil maar niet aangeven hoelang dit nog gaat duren, maar we gaan er met zijn allen voor zorgen dat we hier na deze moeilijke tijd als een gezonde club uitkomen, terug naar een mooie toekomst met volop voetbalplezier. Want Brabantia blijft één, … ook nu!

Heb je nog vragen of wil je uitleg over bovenstaande? Dan ben je welkom op het ingelaste inloopspreekuur op dinsdag 18 juni van 19.00 - 20.00 uur in de bestuurskamer. Tot slot wensen we jullie allemaal veel gezondheid en sterkte in deze moeilijke tijd, en hopelijk tot snel!

Met sportieve groet, namens het bestuur van vvBrabantia,

Erik Vos, voorzitter