Jeugdopleiding

Commissie voetbalzaken Jeugd

Binnen het bestuur is een persoon de portefeuillehouder Voetbalzaken veld- en zaalvoetbal. BestuurVoetbalzaken is de houder van deze portefeuille en verantwoordelijk voor vormgeven, bewaken en uitvoeren van het veldvoetbalbeleid van vvBrabantia.

Hoofd Jeugd Opleiding (HJO) is eindverantwoordelijk voor uitvoering van het technisch voetbalbeleid rondom de gehele jeugdopleiding, rapporteert aan het bestuurslid Voetbalzaken en is verantwoordelijk voor het aanstellen, evalueren en het op een positieve en enthousiaste wijze sturing geven aan de leden van de Technische Jeugdcommissie..

Ook is het HJO verantwoordelijk voor het aanstellen en evalueren van alle hoofd- en assistenttrainers van de elftallen binnen de Academie Jeugdopleiding. Op basis van het moderne voetbal is het HJO de “Coach voor de Coaches” en zorgt voor hun verdere ontwikkeling. Het doel van dit voetbalbeleid is dat alle eindverantwoordelijke trainers binnen de Academie Jeugdopleiding minimaal KNVB UEFA C gediplomeerd zijn. Dit zorgt voor een hogere kwaliteit van de trainingsmethodieken en zorgt voor een herkenbaar spelsysteem.

In de uitvoering stuurt het HJO onderstaande leden van de Technische Commissie Jeugdopleiding aan en heeft regelmatig overleg om stappen te maken met de Jeugdopleiding.

• Technisch Coördinator Recreatie Bovenbouw JO13-JO19
  • Technisch Coördinator Onderbouw JO8-JO12