Eerste training vrouwen

29 maart 2021 9:15

Afgelopen vrijdag 26 maart was het dan zover en mochten we op het hoofdveld ongeveer 20 dames verwelkomen voor de eerste training. Een lang gekoesterde wens was in vervulling gegaan om meiden- vrouwenvoetbal opnieuw binnen de club mogelijk te maken.

Vrouwenvoetbal bij vvBrabantia
Oude tijden herleven in een nieuw tijdperk.

Als het gaat om damesvoetbal dan heeft Brabantia een grote historie. Bijna 40 jaar van 1973 tot en met seizoen 2013/2014 domineerde het damesvoetbal bij Brabantia. In het Jubileumboek 1922- 2007 is te lezen dat op 3 november 1973 er een eerste oprichtingsvergadering -onder leiding van oud ere- voorzitter Jan Olfers met daarbij 30 meisjes en vrouwen- plaatsvond. De eerste trainer van de dames destijds was Henk Burgers. Henk staat nu nog steeds op het trainingsveld bij de allerkleinste Brabantianen.

Al maanden is er een team bezig om dames enthousiast te maken om zich aan te melden bij vvBrabantia. Het doel is om het komende voetbalseizoen met minimaal 2 damesteams te kunnen starten.

Op vrijdag 26 maart sprak voorzitter Erik Vos de aanwezigen toe en heette de dames van harte welkom. Met een korte terugblik op de geschiedenis van het damesvoetbal bij vvBrabantia, gezelligheid van de club en het sportcafé. Ook de trainer van het eerste uur, Henk Burgers was aanwezig om te kijken of er ook nu weer talenten bij zitten.

training-vrouwenvoetbal-06.jpg training-vrouwenvoetbal-05.jpg training-vrouwenvoetbal-03.jpg

Na een pittige warming-up gegeven door Claudio en keeperstrainer Harrie, werden de dames overgeleverd aan de trainers Kenneth en Bart. Deze trainers daagden de speelsters uit in verschillende partijvormen. De groep dames bestond uit een aantal ervaren speelsters met hoog niveau, jonge meiden met talent en een paar dames die pas kennis maakte met het voetbal.

Tijdens en na de training hoorde we enthousiaste geluiden en ook geluiden dat er mogelijk andere dames ook wel interesse zouden hebben om voor vvBrabantia te komen voetballen. Vooral de mond- op mondreclame van deze dames is er belangrijk. We nemen het serieus en vinden het hebben van damesvoetbal binnen onze een must.

training-vrouwenvoetbal-04.jpg training-vrouwenvoetbal-02.jpg training-vrouwenvoetbal-01.jpg

Inmiddels is de technische staf van Brabantia bezig met het zoeken naar een goede trainer voor de dames. In de persoon van Wil Koense -in het verleden gediplomeerd Uefa C jeugdtrainer is geweest bij Brabantia - hebben we al een persoon gevonden die graag assistenttrainer wil worden bij de dames.

Ook onze kledingsponsor Masita onderschrijft hoe belangrijk het is om het vrouwenvoetbal alle ruimte te geven binnen onze vereniging. Andre Koolhof (oudtrainer van dames onder 19 van Oranje) schonk namens Masita 30 nieuwe trainingsballen speciaal voor de dames.

We kijken vooruit. Inmiddels zijn de special flyers voor het aanmelden van nieuwe meiden- vrouwenleden aan alle aanwezigen bij de training uitgedeeld en worden er nieuwe afspraken gemaakt voor een eerstvolgende kennismakingstraining.

Al met al een eerste geslaagde trainingsavond voor dames bij Brabantia. Een trainingsavond die weer mooi op de gevoelige plaat is vastgelegd door clubfotograaf Henk van Gameren.

Mocht u meisje of dames in uw omgeving kennen die graag willen voetballen, weet dat ze bij vvBrabantia meer dan welkom zijn.

button-proeftraining-vrouwenvoetbal.png

Bestuur vvBrabantia.