In memoriam Henk Camp

28 oktober 2021 9:30

Op 27 oktober jl. is op 85-jarige leeftijd Henk Camp overleden. Voordat Henk in 1968 lid werd van Brabantia voetbalde hij bij RPC.

Om een of andere reden vond Henk het leuk zijn voetballoopbaan af te bouwen in een Brabantiateam waarin veel oud eerste elftalspelers acte de présence gaven. Henk werd opgenomen in het toenmalige vijfde elftal en met dat team werden vele kampioenschappen behaald en uitbundig gevierd. Wel werd het rangnummer van het elftal regelmatig naar beneden bijgesteld.

Het seizoen 1982/1983 werd het laatste van dit befaamde elftal. Enkele spelers, waaronder ook Henk, speelden nog wel een paar seizoenen als veteraan.

Henk hield het na 1985 voor gezien en werd toeschouwer aan de zijlijn. Regelmatig was hij aanwezig bij wedstrijden van het eerste elftal. Na verloop van tijd werden de bezoekjes steeds minder en Henk verdween langzaam uit beeld. Zijn overlijden kwam dan ook bij velen erg onverwachts.

vvBrabantia wenst kinderen en kleinkinderen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.