Vrijwilliger worden

Vrijwilligers

Vrijwilligers zijn mensen die de vereniging Brabantia runnen, min of meer zonder financiële vergoeding maar uit liefde voor de club, met een maatschappelijk doel en om anderen te helpen. vvBrabantia is voortdurend op zoek naar mensen die onderdeel willen zijn van die mooie groep vrijwilligers. Bij onze vereniging zijn ruim 150 vaste vrijwilligers actief. Daarbovenop doen anderen op ad hoc basis ook vrijwilligerswerk bij vvBrabantia. En ondanks dat staan er toch altijd vacatures open.

Waarom vrijwilligerswerk doen?
Het verrichten van vrijwilligerswerk brengt veel voordelen met zich mee, zowel voor de vrijwilliger als voor de vereniging. Het is een plezierige manier van vrijetijdsbesteding maar ook een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen, ervaring op te doen en je zelf te ontwikkelen. In de samenleving bestaat veel waardering voor vrijwilligers.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken enthousiaste, gemotiveerde vrijwilligers die voor de leden klaar willen staan. Op alle fronten zijn er bij vvBrabantia vrijwilligers werkzaam en daar zijn we erg trots op. Vrijwilligerswerk is niet leeftijdgebonden, iedereen kan zich aanmelden, ook mensen van buiten de club die wel affiniteit met de club hebben, bijvoorbeeld via een (klein)kind of anderszins. Voor jongeren is vrijwilligerswerk soms een leerproces naar de toekomst. Een grote groep vrijwilligers wordt gevormd door mensen die naast hun baan hun vrije tijd nuttig en in dienst van de vereniging willen besteden. Daarnaast bestaat de groep ook uit mensen waarbij het vrijwilligerswerk na hun pensionering in beeld is gekomen. Vrijwel altijd is er wel passend vrijwilligerswerk te vinden.

Wanneer u op de een of andere manier iets binnen vvBrabantia wilt betekenen (bijvoorbeeld als trainer of leider van een jeugdteam) dan kunt u gratis lid worden van de KNVB als niet-spelende clublid. Meld het via [email protected] of kom een keer op zaterdag of zondag binnenlopen in de bestuurskamer voor meer informatie. Wij hebben voor trainers onder andere oefenstof, een trainingspak en een regenjack.

Vele handen maken licht werk en is samen veel plezier.