Vertrouwens Contact Persoon

Vertrouwens Contact Persoon VCP

Beste Brabantiaan,

Laat ik beginnen mij even in het kort voor te stellen. Mijn naam is Patrick van Tuijn en ben nu alweer 15 jaar lid van deze vereniging. Ik heb meerdere functies binnen de vereniging ingevuld. Trainer, leider, jeugdvoorzitter en nog een tijdje als voorzitter a.i. samen met Piet van Kraaij.

In het dagelijkse leven ben ik werkzaam als strategisch communicatieadviseur en daarnaast ben ik ook nog actief voor de Eindhovense Gemeenteraad. Daar vertegenwoordig ik, onder andere, sportend Eindhoven in de commissie Sport en Bewegen.

Begin van dit seizoen ben ik door het bestuur gevraagd om de functie van Vertrouwens Contact Persoon (VCP) in te vullen, op advies van de Normen & Waarden commissie. Ik ben zeer vereerd in het gestelde vertrouwen en heb deze functie dan ook aanvaard.

Hiervoor heb ik via NOC/NSF een cursus gevolgd om mij zo meer te kunnen verdiepen in deze functie.

Wat houdt deze functie nu precies in en waarvoor kan je contact met mij opnemen?
Als Vertrouwens Contact Persoon (VCP) kan je bij mij terecht als je geconfronteerd wordt binnen de vereniging met; grensoverschrijdend gedrag, seksuele intimidatie en discriminatie. Ik fungeer als een onafhankelijk persoon en ben er voor alle Brabantianen, alsmede ouders en verzorgers die geen lid zijn. Alle aangemelde zaken moeten natuurlijk wel een relatie hebben tot onze vereniging.

Ik behandel je zaak geheel vertrouwelijk en kan je de weg wijzen naar de vervolgstappen die je kan ondernemen. Helemaal geheim is dit niet. Ik ben zoals iedere burger in dit land verplicht melding te maken indien er strafbare feiten hebben plaatsgevonden. Ook ben ik verplicht hiervan een melding te maken bij Centrum Veilig Sporten en het bestuur van de vereniging. Er geldt hier wel een uitzondering; indien de melding over een bestuurslid gaat wordt het bestuur verder niet ingelicht. Verder adviseer ik de vereniging op het gebied van preventie en alle aanverwante zaken met als doel; een veiliger sportklimaat

Contact.
Je kan contact met mij opnemen via het volgende Email adres [email protected]. Vermeld even je telefoonnummer en een korte omschrijving waarover je mij wil spreken. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op voor een afspraak. Deze afspraak kan plaatsvinden op de vereniging. Mocht je je daar niet prettig bij voelen kan dit ook altijd ergens op neutraal terrein.

Laten we hopen dat we elkaar in een andere situatie op de club kunnen ontmoeten, mocht het toch nodig zijn, aarzel niet en neem contact met mij op.

vvbrabantia-patrick-van-tuijn-2020.jpg

Patrick van Tuijn