ING Clubactie

ING-Advertentie-amateurclubs.jpg

Beste voetbalvriend(in),

ING is een nieuwe campagne gestart met de titel “niemand buitenspel”. Niemand mag, om welke reden dan ook, buitenspel komen te staan. We bieden onder andere een oplossing met financieel contactpersonen bij voetbalverenigingen. Dat kan een vrijwilliger zijn van de club of een vrijwilliger van ING. De financieel contactpersoon wijst leden, als er even geen geld is, op de hulp en (lokale) voorzieningen die beschikbaar zijn en begeleidt hen bij het aanvragen van deze bestaande regelingen. In de gesprekken die de financieel contactpersonen voeren, proberen zij de schaamte die er vaak is weg te nemen.

Als hoofdsponsor van het Nederlands voetbal zet ING zich ervoor in dat ieder kind moet kunnen voetballen. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 11 kinderen opgroeit in armoede, waardoor het voor ouders soms lastig is om de contributie en andere benodigdheden van een voetbalclub te betalen. Juist in tijden van spanning is sporten extra belangrijk én gezond. Vaak zijn er toch meer mogelijkheden om toch te kunnen voetballen, ook als er even geen geld is. Mogelijkheden die soms onvoldoende bekend zijn bij ouders en verenigingen. ING gaat daarom samen met de KNVB, SchuldenlabNL, de VoorzieningenWijzer en de NSR (Nederlandse Schuldhulproute) zorgen dat dit jaar zoveel mogelijk Nederlandse amateurverenigingen een financieel contactpersoon krijgen. De financieel contactpersonen gaan gezinnen helpen de juiste (lokale) regelingen te vinden, zodat kinderen toch kunnen voetballen.

Via de website www.ing.nl/niemandbuitenspel kunnen leden met geldzorgen op een eenvoudige, laagdrempelige en anonieme manier gebruik maken van de online middelen van Geldfit en De Voorzieningenwijzer. De website zorgt ervoor dat leden van amateurclubs in een oogopslag kunnen zien welke lokale voorzieningen er zijn in hun gemeente. Er zijn natuurlijk ook mensen die digitaal niet zo vaardig zijn of gewoon graag even iemand willen spreken over dit onderwerp. Dan komt de financieel contactpersoon weer in beeld.