Inleiding

De voetbalvereniging Brabantia is een van Eindhovens oudste en grootste voetbalverenigingen en bestaat in maart 2022 100 jaar. Met ruim 1250 leden, een vaandelteam op een hoogste amateurniveau speelt, een grote actieve jeugd- en zaalvoetbalafdeling heeft en in een prachtige moderne accommodatie gevestigd is, staat vvBrabantia midden in de Strijpse en Eindhovense samenleving.

Missie
vvBrabantia handelt vanuit een missie. Immers, zonder een missie, geen visie en zonder een visie geen strategie en zonder een strategie kan je geen doelen stellen, laat staan bereiken!

De missie van vvBrabantia: vvBrabantia is een maatschappelijke voetbalorganisatie. Wij staan voor een verenging die vanuit haar eigen cultuur-historische achtergrond van mening is dat sport een zeer belangrijke bijdrage levert aan onze maatschappij in het algemeen en het individu in het bijzonder. Natuurlijk maakt vvBrabantia hierbij geen onderscheid tussen sekse, (culturele) achtergrond of geloofsovertuiging.

Visie
vvBrabantia wil vanuit haar missie door middel van het het voetbalspel jong en oud in staat  stellen zich te ontplooien, te vermaken en te ontwikkelen. Dit doen wij binnen het spanningsveld van prestatief en recreatief voetbal, waarbij het prestatieve voetbal op een zo hoog mogelijk niveau dient te gebeuren en het recreatieve voetbal moet voldoen aan de maatschappelijke verwachtingen.

Strategie
vvBrabantia wil dit bereiken door het ter beschikking stellen van een organisatorische en fysieke infrastructuur waarbinnen jong en oud op een goede manier kunnen sporten. Deze infrastructuur bestaat naast de gebruikelijke faciliteiten (velden, kleedkamers, materialen, etc.) ook uit gediplomeerde trainers voor de selectie-elftallen, continue kennisvergaring en –overdracht, organisatie van (neven)-activiteiten, etc. Om dit te kunnen bereiken is vvBrabantia naast de inkomsten uit contributiegelden voor een belangrijk gedeelte afhankelijk van inkomsten uit sponsorgelden. Deze groep sponsoren zijn dan ook een belangrijk onderdeel van het Brabantia-beleid.

Algemene gegevens

• Opgericht: 1 maart 1922
    • Lees hier de statuten van onze vereniging (gewijzigd per 30-3-2018)
    • Lees hier het huishoudelijk reglement van onze vereniging (nieuw per 30-3-2018)
    • Brabantia is aangesloten bij:
      - KNVB District: Zuid I, Regio Eindhoven en omgeving, Relatiecode KNVB: BBHW61B
      - ESR (Eindhovense Sport Raad)
    • Correspondentieadres:
      Postbus 8619 5605 KP Eindhoven
    • Sportpark: Gemeentelijk Sportpark Strijp
      Rijstenweg 1, 5652 CG Eindhoven
      Telefoon: 040-2512350
    • Openingstijden Clubhuis
      - Maandag vanaf 17.30 uur
      - Dinsdag vanaf 17.30 uur
      - Woensdag vanaf 17.30 uur
      - Donderdag vanaf 17.30 uur
      - Vrijdag vanaf 18.00 uur
      - Zaterdag 08.00 - 19.00 uur
      - Zondag 08.00 - 19.00 uur
    • Rekeningnummer: NL58 INGB 0002978816 (ING Bank ten name van RKVV Brabantia)
    • Clubkleuren:  rood en blauw
    • Tenue: rood-blauw verticaal gestreept shirt, blauwe broek en blauwe kousen:
    • Clublogo:

Iedere beginnende en gevorderde voetballer kan bij Brabantia terecht voor:

• Jeugdvoetbal, jongens en meisjes
  • Seniorenvoetbal, mannen en vrouwen
  • Zaalvoetbal, meisjes, jongens, mannen en vrouwen

Klik hier voor meer informatie over lid worden van vvBrabantia!

Senioren veldvoetbal
vvBrabantia Mannen 1 veldvoetbal speelt 2de klasse-D.
Mannen 2 speelt 1e klasse-A, de overige 11 teams spelen recreatief op een lager niveau.
Daarnaast hebben we ook 3 veteranen teams.
In seizoen 2021/2022 neemt voor het eerst sinds lange tijd ook weer vrouwenteams deel aan competities. Vrouwen 1 start in de 4de klasse-843 en Vrouwen 2 in de 4de klasse-844. ook zijn er 2 teams ingeschreven voor de 7 x 7 competitie.

Jeugd
vvBrabantia heeft een bijzonder goede en omvangrijke jeugd. Met 3x JO19, 4x JO17, 2x JO15, 3x JO14, 3x JO13, 4x JO12, 5x JO11, 6x JO10, 3x JO9, 3x JO8 en zo'n 50 mini's zal vvBrabantia het seizoen 2020/2021 gaan beginnen!

De standaardteams van iedere leeftijdscategorie spelen op hoog niveau; JO15-1 speelt 3e divisie, JO17-1 4e divisie, JO19-1, JO13-1, JO11-1, JO10-1, JO9-1 en JO8-1 Hoofdklasse. De overige teams spelen op een lager niveau, in de regio Eindhoven en omstreken van district Zuid 1.

Senioren zaalvoetbal
Ook in de zaal is vvBrabantia ruim vertegenwoordigd. Met maar liefst 9 mannen- en 2 vrouwenteams nemen ze deel aan de door de KNVB georganiseerde competitie. vvBrabantia Zaal Mannen 1 speelt in de Topklasse, het tweede team speelt 1e klasse.