Veldvoetbal vrouwen

vvBrabantia neemt volgende stap met vrouwen- en meidenvoetbal.

vvBrabantia wil verder groeien met de vrouwen- en meidenafdeling. Ben jij op zoek naar jouw voetbalgrenzen? Heb jij het talent en een leeftijd dat je stappen wilt gaan maken in het vrouwenvoetbal? Dan kunnen wij je misschien verder helpen in je ontwikkeling. En kan ons blauw-rood je wellicht een oranje droom geven! Kom eens kennismaken met onze organisatie en ons mooie voetbalcomplex in Strijp.

Decennialang was vvBrabantia een bekende naam in het vrouwenvoetbal. In 1973 werd er een vrouwenafdeling gestart binnen de club. Met als hoogtepunt de promotie, in seizoen 1980/1981, naar het allerhoogste niveau de hoofdklasse. Tot 2013 heeft het vrouwenvoetbal, met al haar hoogte- en dieptepunten, mijlpalen en memorabele gebeurtenissen, standgehouden. Helaas werd eind seizoen 2012/2013, door allerlei omstandigheden, gestopt met het vrouwenvoetbal. Hierbij werd een bijna 40 jaar lange periode afgesloten. Tot nu …

November 2020, werd de gedachte om vanaf het seizoen 2021-2022 opnieuw te starten met minimaal 1 vrouwenelftal en bij voorkeur twee op het veld uit te brengen, serieus opgepakt. Er is een vrouwen- en meiden voetbalcommissie met als doel; meisjes/vrouwen moeten dezelfde positie krijgen als jongens/mannen binnen onze vereniging en hebben evenveel recht om het plezier van voetballen binnen een vereniging te ervaren.

Vanuit vvBrabantia doen we er alles aan om het voor de meiden, en voor de seniorenvrouwen zo leuk en gezellig mogelijk te maken. Hierbij kun je denken aan:

• Training tweemaal per week onder leiding van gekwalificeerde trainers;
  • Beker- en competitievoetbal;
  • Diverse toernooien in vakanties en eind seizoen;
  • Clinics onder andere met gerenommeerde voetbalvrouwen;
  • Activiteitencommissie om leuke evenementen te organiseren voor meiden.

Jeugd
Wij hebben als doel om het voetbalplezier voor zowel jongens als meiden te verhogen, uiteraard binnen een veilige omgeving waar zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze jeugd speelt met gemengde teams in gemengde competities. In gemengde competities kunnen jongens, meiden- en gemengde teams spelen. Onder gemengde teams verstaan we teams waarin zowel jongens als meiden spelen. Het gaat hierbij om jeugdspelers t/m 11 jaar.

Gemengd voetballen is leerzaam voor jongens en meiden van alle leeftijden. Tot en met 11 jaar zijn er namelijk nauwelijks verschillen die invloed hebben op het samen voetballen. De kleine verschillen die er wel zijn, bijvoorbeeld op fysiek, cognitief en sociaal-emotioneel vlak, zorgen er juist voor dat kinderen van elkaar leren. Naarmate kinderen ouder worden zien we dat de verschillen groter worden, onder andere omdat jongens meer lichamelijke kracht ontwikkelen.

We kennen de volgende leeftijdscategorieën:

• Kabouters en Mini, MO09 (2012-13), MO11 (2010-11) (gemengd met jongens)
  • MO-12 en MO-13, geboren in 2008-2009
  • MO-14 en MO-15, geboren in 2006-2007
  • MO-17 en MO-19, geboren in 2004-2005
  • Senioren
  • 7x7 18/30+ competitie

vvBrabantia heeft een goed georganiseerde jeugdafdeling waarin wij onze jonge voetbalsters optimale kansen kunnen bieden om die talenten te ontwikkelen en daar het maximale uit te halen. We hebben goedopgeleide en ervaren coaches die heel goed om kunnen gaan met deze voetbalsters.

button-proeftraining-vrouwenvoetbal.png

Senioren
Vanaf 17 jaar worden meiden bij vvBrabantia voorbereid op het voetbal bij de senioren. Speelsters worden uitgenodigd om wedstrijden mee te spelen met één van de seniorenteams. Teams boven de 16 jaar doen ook mee aan de seniorentoernooien van de vereniging.

Wij stellen trainers aan die beschikken over theoretische kennis en praktijkervaring. De trainers worden ondersteund door de Technische Commissie en hebben onderling veel contact over hoe speelsters zich nog beter kunnen ontwikkelen.

Twee keer in de week samen trainen en op zaterdag of zondag een wedstrijd spelen tegen andere vrouwenteams. Samen spelen, samenwerken en de prestatie zijn belangrijk. De damesteams doen, naast de gewone competitie, mee met de bekercompetitie en toernooien.

Ook vinden wij het erg belangrijk om een vereniging te zijn voor en door onze vrouwelijke leden. Wij promoten het ondersteunen en helpen van andere teams door onze dames en oudste meiden. En wij zijn ook altijd op zoek naar ouders die actief mee willen helpen aan het succes van onze vrouwenafdeling.

7x7 18/30+ vrouwenvoetbal
Steeds meer verenigingen starten met deze voetbalvorm voor vrouwen. Het is ontstaan vanuit de behoefte van veel speelsters die graag een balletje trappen, maar om verschillende redenen dit niet (meer) willen of kunnen in de reguliere competitie. Speelsters met een drukke agenda die niet meer wekelijks willen spelen, oud-speelsters die nog graag een potje voetballen op een recreatieve manier. Ook voor startende teams die nog onvoldoende speelsters hebben om een compleet elftal samen te stellen, biedt 7x7 voetbal extra mogelijkheden. Juist voor deze groepen is het 7x7 18/30+ voetbal ontwikkeld.

• Een wedstrijd duurt 2 x 30 minuten.
  • De wedstrijden worden gespeeld in zeventallen op een half veld.
  • De speeldag is een zaterdag of zondag.

Vrouwen zaalvoetbal
Ook in de zaal kun je deelnemen, met een vrouwenteam, aan de vrouwenzaalcompetitie.

Aanmelden
Wij zijn een echte familieclub, en die sfeer vind je overal terug. Sociaal met elkaar, zowel in het clubhuis als langs de lijn, en lekker samen voetballen op de velden. Kom het een keer proberen en meetrainen. Dan merk je vanzelf hoe leuk het is om bij ons te komen voetballen. Oh ja… en neem je vriendinnen mee! Voor meer informatie stuur een e-mail naar [email protected]

Commissie Vrouwenvoetbal

vvbrabantia-erwin-kruizinga.jpg