Digitalisering ledenadministratie

13 mei 2019 9:30

In de afgelopen maand is er op de achtergrond veel werk verricht om de ledenadministratie, die al jaren in handen is van Annemarie Colombon, te hervormen. Door de veranderingen in de afgelopen jaren (verdwijnen fotoformulieren/pasfoto's en spelerspassen) moest ook de ledenadministratie mee in deze digitalisering.

Een direct gevolg van de aanpassingen in de ledenadministratie is dat Annemarie ontlast wordt door de afdelingen op het gebied van het aanmelden van nieuwe spelers, het aanvragen van overschrijvingen naar Brabantia en het afhandelen van overschrijvingen vanuit Brabantia naar andere verenigingen. Ook is het doorgeven van mutaties en het informeren naar ruimte voor nieuwe leden eenvoudiger geworden via standaard formulieren die via de website in te vullen zijn.

Onder het kopje Lid worden! op onze website zijn sinds kort enkele formulieren te vinden:
- Aanmelden nieuw lid: dit formulier zorgt er voor dat aspirant-leden en ouders hiervan direct weten welke informatie Brabantia van hen nodig heeft om te kunnen bepalen of ze ingeschreven kunnen worden als lid of, in het geval van de jeugdafdeling, op de wachtlijst geplaatst worden. Wanneer een speler na een tijdje op de wachtlijst te hebben gestaan lid kan worden hebben we al direct alle gegevens waardoor de speler in kwestie sneller in wedstrijden kan uitkomen. Afhankelijk van de categorie die wordt ingevuld komt de inhoud van het formulier terecht bij de betreffende afdeling en de ledenadministratie.
- Afmelden lid: via dit formulier kan het lidmaatschap op de formeel juiste manier worden opgezegd. Het formulier genereert een e-mail die naar de betreffende afdeling en naar de ledenadministratie wordt verstuurd, waarna de speler wordt uitgeschreven.
- Wijzigingsformulier: ben je verhuisd, heb je een ander telefoonnummer of e-mailadres, heb je een andere bankrekening of is er een andere wijziging die je wilt doorgeven, dan kan dit via dit formulier doorgegeven worden. Het formulier genereert een e-mail die naar de betreffende afdeling en naar de ledenadministratie wordt verstuurd, waarna de wijzigingen wordt doorgevoerd.