Lid worden - senioren veld

Senioren Heren Veldvoetbal - Brabantia 1&2 (hoofdselectie)

Ons Vaandelteam is het uithangbord van de vereniging. Het belofteteam (2e elftal) is een elftal voor jonge talentvolle spelers tot en met de leeftijd van 23 jaar. Men traint minimaal twee maal per week en trainingen vinden plaats op dinsdag- en donderdagavond vanaf 20.15 uur tot 22.00 uur. Op zondagochtend rondom 12.00 uur speelt het belofteteam zijn competitiewedstrijden en het Vaandelteam normaal gesproken altijd om 14.30 uur.

Lid worden van de Hoofdselectie gaat niet zomaar. Slechts na overleg met de Voorzitter van de Commissie Voetbalzaken Veldvoetbal wordt besloten of een nieuwe speler van buitenaf kan worden toegelaten tot de Hoofdselectie van RKVV Brabantia. Een nieuwe veldspeler moet tevens notie nemen van de Gedragscode en daar uiteindelijk ook mee akkoord gaan, wil hij toegelaten kunnen worden tot de Hoofdselectie. Wil jij jezelf als nieuwe veldspeler melden voor de Hoofdselectie, dan moet dat elk seizoen tijdig gebeuren en mede omdat in het eerste kwartaal van elk kalenderjaar een start wordt gemaakt tot het formeren van de Hoofdselectie voor het seizoen daaropvolgend. Interesse, aarzel niet en neem tijdig contact op met de Voorzitter van de Commissie Voetbalzaken Veldvoetbal.

Contactgegevens, zie de rubriek Commissie Voetbalzaken Veldvoetbal onder "Wie-is-wie".

Senioren Heren Veldvoetbal - recreatie-voetbal
Binnen deze groep gaat het om de recreatie, de gezelligheid in en rondom het elftal. Spelers in deze teams hebben de mogelijkheid om éénmaal per week te trainen, dit kan op dinsdag-, woensdag-, donderdag- of vrijdagavond van 20.15 - 21.30 uur. Op zondagochtend of -middag is er vrijwel iedere week een door de KNVB georganiseerde competitie- of bekerwedstrijd. Hierin staat voor de meeste recreatieve elftallen het resultaat niet voorop, maar als de wedstrijd eenmaal bezig is kan dit wel eens veranderen. Belangrijk bij recreatieve elftallen is ook de 'derde helft', het gezellig een biertje pakken na afloop van de wedstrijd.

Lid worden van een recreatief elftal is mogelijk voor iedereen, echter sommige teams bestaan uit groepen die al jarenlang met elkaar samen spelen, genoeg spelers hebben en waarin dus geen plaats is voor nieuwe spelers. De coördinator van de lagere senioren Wim van der Vorst beslist over de indeling van de lagere seniorenteams. Hij is te bereiken via [email protected] en via 06-12671946.