Scheidsrechters

Klaar voor een mooie uitdaging!
Jong, oud, man of vrouw. Ga met ons de sportieve uitdaging aan en word scheidsrechter!

Bij vvBrabantia zijn we heel blij met een kleine groep vrijwilligers die zich elke zaterdag en zondag inzetten om de wedstrijden te begeleiden. Dit zijn niet alleen volwassen scheidsrechters, ook jeugdleden uit diverse elftallen zetten zich belangeloos in. Het huidige aantal is echter niet voldoende om alle wedstrijden te fluiten. In de praktijk blijken we telkens weer een uitdaging te hebben.

De groep ‘vaste’ scheidsrechters laat zich graag versterken. We doen daarom een dringend verzoek aan leden, ouders en andere geïnteresseerden om zich op te geven als scheidsrechter. Je kunt al scheidsrechter worden vanaf 16 jaar. Meld je aan! De scheidsrechterscommissie staat voor je klaar om je op te vangen, samen met de technische commissie.

Wie komt onze groep scheidsrechters versterken?

Zonder scheidsrechter geen voetbal. Wij voeren om die reden een actief arbitragebeleid, waarbij zij wordt ondersteund en begeleid door de KNVB en de vereniging. De scheidsrechterscommissie van vvBrabantia heeft de volgende doelstellingen:

• Voldoende scheidsrechters op te leiden en te behouden.
  • Het imago van de verenigingsscheidsrechter te verbeteren en een aantrekkelijk klimaat te scheppen waarbij de verenigingsscheidsrechters plezier hebben in het leiden van een wedstrijd. Ze dienen met respect behandeld te worden en zich veilig en gewaardeerd te voelen voor, tijdens en na een wedstrijd.
  • Het motiveren van voetballende leden en kader vanuit de JO19, JO17 en JO15 om pupillen wedstrijden te fluiten.
  • Het scouten, selecteren en motiveren van talenten die in aanmerking kunnen komen voor een opleiding tot pupillen en of junioren scheidsrechter en eventuele daaropvolgende cursussen.
  • De opleiding, begeleiding en kwaliteit van de arbitrage, begeleiders en coördinatoren te waarborgen en daar waar nodig te verbeteren.
  • De doorstroming van jeugdscheidsrechter naar seniorenscheidsrechter te optimaliseren.
  • Leidraad voor de verenigingsscheidsrechters, scheidsrechters in opleiding, fluitende junioren die aangesteld zijn om pupillenwedstrijd te leiden.

Taakomschrijving scheidsrechter

Als scheidsrechter begeleid je de spelers gedurende de wedstrijden die bij vvBrabantia worden gespeeld. Je hebt een belangrijke en verantwoordelijke taak in het leiden van de wedstrijd zodat het een leuk en vooral ook sportief karakter houdt. De rol van scheidsrechter is essentieel, want immers geen wedstrijd zonder scheidsrechter!

Wij bieden

• een leidende functie binnen de vereniging en het amateurvoetbal;
  • een scheidsrechtercursus van de KNVB-academie op kosten van de vereniging;
  • begeleiding van je eerste wedstrijden door ervaren scheidsrechters;
  • een mooie scheidsrechter outfit compleet met gele en rode kaarten;
  • de mogelijkheid je kennis en inzicht van het spel te tonen tijdens de wedstrijden;
  • gegarandeerd een leuke bezigheid op de zaterdagen en/of zondagen;
  • passie, plezier en betrokkenheid van alle vrijwilligers binnen de vereniging;
  • een vergoeding voor elke geleide wedstrijd;
  • waardering voor je persoonlijke inzet en bijdragen voor vvBrabantia.

Wij vragen

• interesse en affiniteit in en met de vereniging;
  • affiniteit met en interesse in het scheidsrechtersvak;
  • liefhebbers van het voetbalspel;
  • betrokkenheid om de vereniging te helpen met dit urgente probleem;
  • je herkent jezelf in de volgende steekwoorden: objectiviteit, enthousiasme, sportiviteit, daadkracht, communicatief vaardig, goede omgang met mensen;
  • beschikbaarheid om op zaterdagen en/of zondag wedstrijden te begeleiden (planning in overleg);
  • een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (wordt kosteloos door de vereniging geregeld);
  • minimale leeftijd van 16 jaar.

Interesse?
Ben jij of ken jij de persoon die wij zoeken? Onderneem dan direct actie en meld je aan! Dat kan via de email van de scheidsrechterscommissie: [email protected] of neem contact op met Pieter van de Laar of John van Dorst.

Spelregel wijzigingen 2019-2020