Lid worden - jeugd

Update 30 aug2022 voor seizoen 2022/2023 + digitaal inschrijfformulier

Binnen de jeugdafdeling zijn er verschillende leeftijdscategorieën:

• JO19 voor spelers uit 2004 en 2005, streven 3 elftallen
  • JO17 en JO16 voor spelers en speelsters uit 2006 en 2007, streven 4 elftallen
  • JO15 voor spelers en speelsters uit 2008, streven 3 elftallen
  • JO14 voor spelers en speelsters uit 2009, streven 3 elftallen
  • JO13 voor spelers en speelsters uit 2010, streven 3 elftallen
  • JO12 voor spelers en speelsters uit 2011, streven 4 teams (8 tegen 8)
  • JO11 voor spelers en speelsters uit 2012, streven 5 teams (8 tegen 8)
  • JO10 voor spelers en speelsters uit 2013, streven 5 teams (6 tegen 6)
  • JO9 voor spelers en speelsters uit 2014, streven 5 teams (6 tegen 6)
  • JO8 voor spelers en speelsters uit 2015, streven 5 teams (6 tegen 6)
  • Mini's voor spelers en speelsters uit 2016, 2017 en 2018 (maximaal 8 groepjes)

Alle jeugdleden van vvBrabantia behalve de mini's hebben de mogelijkheid, en eigenlijk de plicht, om tweemaal per week te komen trainen. De trainingsavonden en -tijden verschillen per leeftijdscategorie en elftal. Op zaterdagochtend of -middag spelen de elftallen en teams uit JO8 t/m JO19 een door de KNVB georganiseerde competitie- of bekerwedstrijd.

Bij vvBrabantia zijn de standaardaanvangstijden van de thuiswedstrijden voor
JO16, JO17 en JO19 14.45 uur,
JO14 en JO15 13.00 uur,
JO12 en JO13 11.30 uur,
JO11 en JO10 10.15 uur
JO9 09.15 uur
JO8 09.15 uur.
Andere verenigingen hanteren andere standaardaanvangstijden, zodat wedstrijden die bij andere verenigingen gespeeld worden ook op andere tijden kunnen aanvangen.

De mini's trainen niet doordeweeks en spelen geen KNVB-wedstrijden, maar trainen iedere zaterdagochtend om 09.00 uur op het eigen sportpark. Ook kunnen er oefenwedstrijden gespeeld worden tegen Mini's van andere verenigingen. Trainingen van de mini's zijn ook verplicht net zoals het afmelden wanneer er niet getraind kan worden

Jeugdspelers die nog geen eigen tenue hebben kunnen niet deelnemen aan wedstrijden, het is ook niet mogelijk in het clubhuis een tenue aan te schaffen of een tenue van de club te 'lenen'. Iedere jeugdspeler is verantwoordelijk voor zijn eigen tenue, wanneer het kapot is of te klein is geworden zal het zelf voor vervanging moeten zorgen. Het tenue is niet verplicht op trainingsavonden, alleen op wedstrijddagen.

Lid worden van de jeugdafdeling kan alleen als er plaats is in een van de bestaande elftallen of teams binnen onze jeugdafdeling, of het op korte termijn mogelijk is om een nieuw team te vormen. Sinds mei 2019 is het informeren of er plaats is bij vvBrabantia alleen nog maar mogelijk door het invullen van het digitaal inschrijfformulier wat te vinden is op https://www.vvbrabantia.nl/701/aanmelden-nieuw-lid/ - op deze manier hebben we alle benodigde informatie om te kunnen beoordelen of het mogelijk en wenselijk is om het nieuwe lid aan te nemen.

Voor de jeugdafdeling geldt dat wij voorafgaand aan de inschrijving van een nieuw lid contact opnemen met de ouders om te informeren naar de mogelijkheid dat zij zich in gaan zetten als vrijwilliger voor de vereniging (dit kan op zeer veel verschillende manieren plaatsvinden). Spelers waarvan de ouders zich bereid verklaren zich in te zetten voor de vereniging zullen voorrang genieten boven spelers waarvan de ouders dit niet doen.

Wanneer er niet direct plaats is voor nieuwe spelers worden personen die graag lid willen worden op de wachtlijst geplaatst; mochten er genoeg spelers op de wachtlijst staan en er begeleiding gevonden worden (trainer en leider), worden de spelers vanaf de wachtlijst opgeroepen voor een informatie-bijeenkomst waarop we de begeleiding voor het team willen vinden. Dit geldt met name voor JO8 t/m JO12, hier kunnen we in de winterstop extra teams inschrijven. Wanneer er onder de ouders geen trainer en leider worden gevonden, zal het nieuwe team geen doorgang vinden en blijven de spelers op de wachtlijst.

Voor de wachtlijst geldt dat spelers, waarvan de ouders zich bereid hebben verklaard zich in te zetten als vrijwilliger, voorrang hebben boven andere spelers waarvoor dit niet geldt. Op deze manier proberen wij er voor te zorgen dat de leden van de vereniging verzekerd zijn van voldoende begeleiding en dus ook waar voor hun contributie krijgen. Hoe lang het duurt voordat iemand van de wachtlijst lid kan worden is niet in te schatten. Als lid van de wachtlijst is het niet mogelijk om mee te trainen met bestaande teams, vermelding op de wachtlijst is kostenloos en trainingen zijn een onderdeel van de door de leden betaalde contributie.