Nieuw kunstgras op het hoofdveld

13 augustus 2019 9:00

In de afgelopen zomerstop is op het hoofdveld een nieuw kunstgrasveld aangelegd. Het vorige kunstgrasveld dateerde al uit 2010 en met de vele trainingen, wedstrijden en ook het gebruik door andere partijen dan Brabantia was het hoog tijd voor een nieuw veld. Helaas is een beslissing als dergelijke aan de gemeente Eindhoven dus heeft het even geduurd. Toch zijn we zeer tevreden met het veld dat er nu is aangelegd!

Clubfotograaf Henk van Gameren heeft op de facebookpagina van Sportcafé Brabantia de werkzaamheden in de gaten gehouden en ons op de hoogte gehouden via foto's. Het nieuwe kunstgrasveld is eenzelfde soort veld als sinds enkele jaren bij vv De Valk ligt en niet met de zwarte rubber korrels ingestrooid maar met groene infill. Dit komt niet alleen de kleur maar ook de geur van het veld ten goede.

Nu de werkzaamheden zo goed als gereed zijn en het nieuwe seizoen voor sommige teams ook weer van start gaat, is het belangrijk om te weten hoe we met zijn allen het nieuwe kunstgrasveld zo lang mogelijk in een goede staat houden. De leverancier van het kunstgras heeft daarvoor een mooi bord opgehangen zoals hieronder te zien is.

In de lopende week worden de puntjes op de i gezet en wordt het veld speelklaar gemaakt zodat het klaar is wanneer alle teams vanaf maandag 19 augustus weer starten met trainen.