In memoriam Jan Kivits

27 september 2021 10:15

Op 25 september j.l. is Jan Kivits op 72-jarige leeftijd plotseling overleden. Op 13-jarige leeftijd werd Jan lid van Brabantia en werd hij ingedeeld in het toenmalige elftal B4 (in die tijd bestond het jeugdvoetbal nog alleen uit A- en B-spelers en nog geen wedstrijden voor kinderen jonger dan 12 jaar).

Via de elftallen B2 en B1 maakte Jan als 16-jarige de overstap naar de toenmalige hoofdklasse A-junioren. Hij kwam hier terecht in een van de beste jeugdelftallen die Brabantia ooit gehad heeft, naast het kampioenschap werd ook het toernooi met als inzet de landelijke Bisschopsbeker gewonnen.

Na zijn overgang naar de senioren veroverde Jan al snel een plaats in het vaandelteam en maakte hij deel uit van het elftal dat in het seizoen 67/68 kampioen werd in de 2e klasse en promoveerde naar de 1e klasse. Spijtig voor Jan moest hij de kampioenswedstrijd missen door een blessure. Naast speler was Jan ook enkele seizoenen actief als jeugdleider. Na het seizoen 68/69 besloot Jan zijn voetballoopbaan bij een andere vereniging voort te zetten.

vvBrabantia wenst de familie Kivits heel veel sterkte bij de verwerking van dit plotselinge verlies.