In memoriam Jan Kemper

8 juli 2022 16:15

Maandag 4 juli jl. is Jan Kemper, niet geheel onverwacht, overleden. Jan heeft nooit bij Brabantia gevoetbald, ook heeft hij nooit een functie bij Brabantia bekleed, maar was hij wel een alom bekende persoonlijkheid binnen de vereniging.

Pas na zijn pensionering werd Jan in 2007 lid van de WOMI- en biljartclub en werden bezoekjes aan Brabantia’s clubhuis op woensdagmiddag, vrijdagavond en in het weekend vaste prik.

Jan werd een fervent supporter van het eerste elftal en hij miste zelden een thuiswedstrijd waarbij vooral “de derde helft” voor hem belangrijk was.

Alleen een WK-wielrennen bezoeken vond Jan nog belangrijker dan een bezoekje aan de voetbalclub. Zolang zijn mobiliteit het toeliet, bezocht Jan wieler WK’s over de hele wereld.

Helaas werd een ongelukje dat hem overkwam in combinatie met zijn suikerziekte de aanleiding tot een beenamputatie. In eerste instantie had dit nog geen invloed op Jan’s humeur en reislust. Ook in zijn scootmobiel croste Jan de wereld over. Een nieuwe wond werd het begin van een route die Jan niet wilde, zijn mobiliteit ging achteruit. Hij werd afhankelijk van anderen en dat kon hij maar slecht accepteren.

Uiteindelijk werd Jan opgenomen in een verpleeghuis, waar het in eerste instantie goed leek te gaan, maar waar toch ook zijn lichaam steeds meer ging tegenstribbelen tot het uiteindelijk de strijd opgaf.

Jan werd 87 jaar.

In een informele afscheidsdienst in crematorium De Hoge Boght kunt u op maandag 11 juli om 12.30 uur onder het genot van een drankje, geheel in de geest van Jan, afscheid nemen.

Brabantia wenst de familie Kemper en van Gestel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.