In Memoriam Jo Sweegers

4 april 2024 16:00

Op 22 maart 2024 is Jo op 79-jarige leeftijd overleden. Jo werd, net als bijna alle jongens uit de Botenbuurt in Strijp, op 15-jarige leeftijd lid van Brabantia. Hij speelde zijn wedstrijden in de jeugd en later bij de senioren altijd op zijn kenmerkende manier: niet elegant, maar met volle inzet.

Jo-Sweegers-in-memoriam.jpgEen van zijn hoogtepunten was het kampioenschap met het 14e elftal, waarin hij samen met zijn broers Jac en Walter speelde. In het seizoen 1981/1982 werd Jo leider/speler van deze groep, tot hij in 1987 stopte met actief voetballen.

In 1991 werd Jo, na een korte stageperiode, lid van het seniorenbestuur. Na een seizoen kwam hij echter tot de conclusie dat dit niet zijn ding was. Na zijn pensionering werd Jo, als fanatiek kaarter, lid van de WOMI-club, waar hij lid van bleef tot zijn mobiliteit hem in de steek liet en het bezoek aan de middagen hem te zwaar werd.

vvBrabantia wenst Jo’s vrouw Henny, zijn kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.